Hosting
Αξιόπιστες λύσεις φιλοξενίας για ιστοσελίδες και e-shop κάθε μεγέθους.
Λύσεις
Ειδικές λύσεις φιλοξενίας και υποστήριξης διαμορφωμένες για τις ανάγκες του κλάδου σου.
Εταιρεία
Ξεκινήσαμε με μια απλή ιδέα – να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες φιλοξενίας στην Ελλάδα, από την Ελλάδα.
Πόσο τζίρο χάνει ένα αργό eshop;
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να «μετρήσουμε» τις συγκεκριμένες απώλειες βασιζόμενοι σε διεθνείς μελέτες αλλά και πραγματικά παραδείγματα Ελληνικών e-shop πριν και μετά την «επιτάχυνση» τους.
Φαντάσου τις πωλήσεις στο e-shop σου σαν ένα «χωνί», στο φαρδύ άνοιγμα είναι όλοι οι επισκέπτες σου από διάφορες πηγές traffic (Skroutz, Adwords, κλπ.) και στο στενό τμήμα οι επισκέπτες που τελικά έγιναν πελάτες.
Στο ενδιάμεσο είναι οι «τρύπες» από τις οποίες οι επισκέπτες έφυγαν προτού ολοκληρώσουν κάποια επιθυμητή ενέργεια (π.χ. παραγγελία).
Κάποιες από αυτές τις «τρύπες» είναι εκτός του στενού μας ελέγχου, όπως π.χ. έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος για το προϊόν ή την υπηρεσία, καλύτερη τιμή σε ανταγωνιστή, κλπ.
Υπάρχουν όμως «τρύπες» τις οποίες μπορούμε να ελέγξουμε και να «κλείσουμε», μια από τις σημαντικότερες αυτού του είδους είναι ο χρόνος φόρτωσης ενός e-shop ή ιστοσελίδας.
Όπως είναι αναμενόμενο, ένα αργό e-shop «ταλαιπωρεί» τον επισκέπτη σε κάθε στάδιο της διαδικασίας με αποτέλεσμα να αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες αποχώρησης πριν την ολοκλήρωση κάποιας επιθυμητής ενέργειας.
Σύμφωνα με μελέτη της Akamai, κάθε 100 millisecond (1/10 του δευτερολέπτου) επιπρόσθετου χρόνου φόρτωσης οδηγεί σε απώλεια τζίρου ~ 6%.
Στο παρακάτω γράφημα μπορείς να δείς τις επιπτώσεις της «καθυστέρησης» 1/10 του δευτερολέπτου, 1 δευτερολέπτου και 2 δευτερολέπτων στις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά τα ευρήματα της μελέτης της Akamai για την επίπτωση του χρόνου φόρτωσης στις πωλήσεις εδώ.
Προφανώς το ιδανικό θα ήταν ένα e-shop να φορτώνει «στιγμιαία» αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο στον πραγματικό κόσμο.
Τόσο λόγο περιορισμών στην συσκευή του επισκέπτη (ισχνή επεξεργαστική ισχύ, «κακό» δίκτυο, κλπ.) όσο και λόγω «προβλημάτων» του ιδίου του e-shop (έλλειψη cache, κακό design, υπερφορτωμένος server, κλπ.).
Συνεπώς μας ενδιαφέρει να μάθουμε ποιος είναι ο χρόνος φόρτωσης που μεγιστοποιεί τις πωλήσεις ενός e-shop σε πραγματικές συνθήκες.
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη της Akamai ο «βέλτιστος» χρόνος φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 1,8 και 2,7 δευτερολέπτων ανάλογα με τον τύπο συσκευής του επισκέπτη με μεγαλύτερη «ανοχή» στις καθυστερήσεις από mobile επισκέπτες.
Μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών γυναικείου ρουχισμού επικοινώνησε μαζί μας για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα υψηλού χρόνου φόρτωσης που αντιμετώπιζε. Συγκεκριμένα, ο μέσος χρόνος φόρτωσης του ξεπερνούσε τα 7 δευτερόλεπτα:
Ύστερα από έλεγχο (performance profiling) προτείναμε την μεταφορά του e-shop σε ειδικό περιβάλλον Managed Hosting και την διενέργεια βελτιστοποιήσεων τόσο στο site όσο και στο περιβάλλον φιλοξενίας από τους τεχνικούς μας.
Μετά την μεταφορά και την διενέργεια optimization επετεύχθη βελτίωση του χρόνου φόρτωσης της τάξης του 400%:
Σε συνεννόηση και συνεργασία με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα αποφασίσαμε να παρακολουθήσουμε την πορεία των πωλήσεων για μερικές εβδομάδες μετά την μεταφορά:
To παραπάνω case study επιβεβαιώνει πλήρως την μελέτη της Akamai και στην Ελλάδα, αποδεικνύει δηλαδή ότι ο υψηλός χρόνος φόρτωσης μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά σε διαφυγόντες πωλήσεις.
Έως και 400% καλύτεροι χρόνοι φόρτωσης με Managed Cloud Ηosting
Ειδική υπηρεσία φιλοξενίας με τις επιδόσεις, την υποστήριξη και την αξιοπιστία που χρειάζεσαι για να πετύχεις online.
Αφού πλέον εξετάσαμε σε βάθος την σημασία του χρόνου φόρτωσης και τις επιπτώσεις του στις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ήρθε η ώρα να μετρήσεις τις επιδόσεις του δικού σου e-shop!
Προτείνουμε να κάνεις τις μετρήσεις σου στο https://sitespeed.gr καθώς είναι η μοναδική υπηρεσία μέτρησης επιδόσεων ιστοσελίδων που πραγματοποιεί τις δοκιμές από Ελληνικές γραμμές internet.
Η ελαχιστοποίηση του χρόνου φόρτωσης εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο βελτιστοποιήσεων που μπορεί και πρέπει κάθε e-shop να πραγματοποιεί.
Στόχος των βελτιστοποιήσεων αυτών είναι η ελαχιστοποίηση της «τριβής», δηλαδή η «διευκόλυνση» των συναλλαγών.
Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν αλλαγές όπως απλοποίηση της φόρμας checkout, αποστολή υπενθυμίσεων για ξεχασμένα καλάθια ή ακόμη και μεταφορά του hosting σε άλλο πάροχο για την επίτευξη καλύτερων χρόνων φόρτωσης.
Κάθε αλλαγή μεμονωμένα προσφέρει φαινομενικά μικρά οφέλη, όλες μαζί όμως μπορούν κάνουν την διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας.
Συνιδρυτής, υπεύθυνος πωλήσεων και account manager στην FASTPATH. Προηγουμένως εργάστηκε για 10 χρόνια ως freelance σύμβουλος internet marketing σε εταιρίες του χώρου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Δ